Jak motywować uczniów do nauki?
Po długiej przerwie znowu w ofercie, w nowej szacie graficznej! Książka Harmina, należąca do kanonu pedagogiki, to podstawowa lektura dotycząca skutecznego motywowania uczniów do nauki. Ceniony amerykański profesor przedstawia sprawdzone i praktyczne metody i techniki nauczania, które pozwalają:
- włączać młodych ludzi do procesu uczenia się
- mobilizować i zachęcać do większego wysiłku i osobistego zaangażowania
- rozwijać zainteresowania i umiejętności
- kształcić odpowiedzialność i samodzielność
- wspierać chęć do nauki i rozwijać poczucie własnej wartości
- uczyć współpracy oraz szacunku do kolegów i koleżanek.
Książka została napisana w sposób wyjątkowo ciekawy i żywy, ilustrowana jest licznymi przykładami z kursu internetowego „Szkoły uczącej się”, programu Centrum Edukacji Obywatelskiej i Polsko- Amerykańskiej Fundacji Wolności. Stanowi nieocenioną pomoc dla tych wszystkich, którzy szukają pomysłów, jak zmienić styl myślenia i pracy na lekcji.
Merrill Harmin Jak motywować uczniów do nauki? tłum. Agata Tomaszewska Wyd. 5, s. 256, oprawa miękka, ISBN 978-83-67226-02-8
Cena: 63 zł
Udostępnij:
Przedsprzedaż książki trwa jeszcze:
*Wysyłka od 3 października 2022 r.
AUTOR
MERRILL HARMIN – profesor w dziedzinie edukacji na uniwersytecie Southern Illinois w Edwardsville w Stanach Zjednoczonych. Tytuł doktora otrzymał na uniwersytecie New York University w 1960 roku i od tego czasu opublikował wiele książek i artykułów, w tym publikację How to plan a program for moral education (Jak układać program nauczania moralnego?), która została wydana w serii poradników ASCD. Jest dyrektorem Inspiration Strategies Institute, organizacji badawczo-szkoleniowej, która zajmuje się inspirującymi sposobami wykonywania naszego zawodu
SPIS TREŚCI
-
Część I. Nauczanie
ROZDZIAŁ 1. Jak mobilizować uczniów?
ROZDZIAŁ 2. Jak zaangażować uczniów? -
Część II. Motywowanie
ROZDZIAŁ 3. Jak zwiększać poczucie pewności siebie?
ROZDZIAŁ 4. Jak zachęcać bez nagród?
ROZDZIAŁ 5. Jak podnosić poprzeczkę? -
Część III. Organizacja pracy
ROZDZIAŁ 6. Jak rozpoczynać lekcje?
ROZDZIAŁ 7. Jak kończyć lekcje?
ROZDZIAŁ 8. Jak uczyć współpracy?
ROZDZIAŁ 9. Jak najlepiej wykorzystać czas? -
Część IV. Zadania domowe, sprawdziany, oceny
ROZDZIAŁ 10. Jak zadawać prace domowe?
ROZDZIAŁ 11. Jak sprawdzać wiadomości i oceniać? -
Jak uczyć rzeczy ważnych?
ROZDZIAŁ 12. Jak powtarzać i utrwalać wiedzę?
ROZDZIAŁ 13. Jak uczyć samodzielnego myślenia?
ROZDZIAŁ 14. Jak wyjść poza fakty i szczegóły? -
Indeks metod - słowniczek
Publikacja zawiera kilkadziesiąt metod oraz ich polskich przykładów zastosowania na różnych etapach lekcji! Możesz w łatwy znaleźć tę, która akurat jest Ci potrzebna.
Przeczytaj o gotowych metodach, które:
- pomagają włączyć uczennice i uczniów w proces uczenia się, mobilizując ich do wysiłku i równocześnie sprzyjając ich rozwojowi,
- systematycznie stosowane na lekcji sprawiają, że uczniowie stają się coraz bardziej dojrzali i odpowiedzialni za siebie, a cała klasa staje się społecznością uczącą się, skupioną na nauce,
- uporządkowane w kilku kategoriach, ułatwiają czytelnikowi odnalezienie takiej, która jest najbardziej adekwatna do zdefiniowanego w klasie problemu lub najbardziej użyteczna dla osiągnięcia celów stawianych przed uczennicami i uczniami,
- inspirują i dostarczają nowej energii nauczycielkom i nauczycielom, którzy poszukują pomysłów, jak zmienić styl pracy,
- pomagają uczyć (się), uważnie obserwować, własnych uczniów, kontrolować napięcie podczas lekcji oraz tworzyć atmosferę i warunki sprzyjające uczeniu się wszystkich uczniów i uczennic w klasie,
- są praktyczne i skuteczne, proste w zastosowaniu oraz uwzględniają realia współczesnej szkoły, także polskiej,